torsdag den 22. oktober 2015

Uge 3 og 4.

Skolen er begyndt at komme rigtigt igang nu, underviserne tager fortsat meget hensyn og er opmærksomme på os Erasmusstuderende, det er virkeligt fantastisk og er helt sikkert med til at give en rigtigt god oplevelse her.
Nu hvor undervisningen er startet er der ikke længere lige så meget tid til at tage ud og opleve en hel masse i hverdagene fordi vi alle har undervisning på forskellige dage og tidspunkter.
Så de fleste hverdage står bare på almindelig hverdag uden de store udskejelser for mit vedkommende. Der er sociale arrangementer de fleste aftener i løbet af ugen så der er rig mulighed for at være social både med de lokale og med de andre internationale studerende.

Jeg har tilmeldt mig volley holdet her på Stranmillis, og første træning var onsdag d. 14/10. Vi var mange som havde tilmeldt og det passede præcis med at vi kunne spille 6 mod 6. Der er desværre meget stor niveau forskel på folk og det er derfor svært at få noget rigtigt spil igang, så prøver pt at komme i kontakt med Queens universitets volley hold for at høre om jeg kan træne med dem også, så der bliver noget mere boldberøring og træning som jeg savner det hjemmefra. Men alle er super søde og det giver helt sikkert noget at mødes på den måde.

Torsdag aften var jeg med pigerne fra min gang i trampolin land, det var rigtigt sjovt og hyggeligt at prøve at komme lidt ud og bruge tid med dem som man deler hjem med.

Fredag d. 16/10 var jeg ude og se Titanic museet. Kæmpe stort og hvis man er museums menneske vil jeg tro at man kan bruge en hel dag der inde.

Lørdag d. 17/7 var vi en gruppe på 15 stk som lejede biler her i Belfast og kørte til den mest sydøstlige del af Nord Irland. Her ligger Marble Arch Caves og det er ikke muligt at komme her ud med offentlig transport, så derfor måtte vi leje biler i stedet. Det var helt sikkert en fed tur, 3 piger fik prøvet kræfter med at køre i den forkerte side af vejen og alle klarede det rigtigt godt.

Søndag var der arrangeret en gratis tur fra skolens side til Nord kysten, op og se Giants cause way og Carrick-a-Rede Rope Bridge. Det var en dag som de fleste andre vi har haft med høj sol og godt humør.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar