lørdag den 14. november 2015

Uge 5 og 6

Skolen er efterhånden kommet rigtigt igang, og grundet at det er ugen inden "reading week" så bliver der dannet grupper til at lave præsentation i det ene af fagene, som så skal præsenteres i uge 8.
Jeg kom i gruppe med nogle piger som virkede til at være rigtigt søde og gerne ville lave det her projekt så det var super.
Vi besluttede at mødes igen tirsdag, dog i spisepausen så de ikke behøvedes at tage mad med og i stedet kunne tage hjem og spise i stedet bagefter. Desværre var de alle så søde bare at tage hjem i stedet og ikke fortælle mig det. Fandt dem senere på facebook og den ene sagde at vi skulle snakke over messenger dagen efter og aftale hvad vi hver især skulle gøre og hvad opgaven mere præcist gik ud på. Da jeg efter et par dage stadig intet havde hørt begyndte jeg lige så stille selv at læse og endte med at skrive til vores underviser og høre om det kunne bruges det jeg var nået frem til, fordi jeg havde brug for at få lavet så meget som muligt inden vores reading week, da jeg havde planlagt ferie til Scotland med to af de andre Erasmus studerende. Jeg hørte desværre ikke noget fra min underviser før vi skulle afsted tirsdag middag i uge 6, d. 27/10, hvilket efterhånden undrede mig lidt. Men samtidig kunne jeg heller ikke rigtigt gøre så meget fra Scotland.
De andre to fag jeg har kørte bare deres normale rutine, men projektarbejde i "Project management" og almindelig undervisning i Assesment of exercise.

Lørdag var vi nogle stykker som tog ind til Belfast hvor de havde noget som de kaldte nine nights. Der var ikke rigtigt nogen af os som helt vidste hvad det gik ud på, men pyt, det var gratis ;) Vi mente at det måtte være noget med noget lys og dans/sang eller sådan noget. Det var det så også, til dels... Der var noget optog, en masse lysshow på cityhall og lidt "optræden"





Hele uge 6 blev brugt i Scotland, vi startede med at have 3 dage i Glasgow, synes ikke at det var verdens mest spændende by, en forvokset udgave af Belfast... Rigtigt hyggelig, og gode muligheder for at shoppe hvis det var det man havde lyst til.




Vi fik bestilt en tur til High Land, kigget i butikker, på byen generelt og så var vi inde og se en musical "Legally Blonde". Torsdag eftermiddag tog vi bussen videre til Edingburgh, hvor vi havde lejet tre senge i et dorm på et hostel midt i byen. Vi fik installeret os selv og slappet af på værelset. Der var fire sovepladser på værelset så det var jo spændende hvem den fjerde mon var, og overraskelsen var stor da vedkommende kom hjem. En mand midt i fyrrerne, han sagde ikke rigtigt noget, pænt hej og ellers gik han bare i seng. Det var også ved at være vores andres sengetid, men der var ikke meget søvn at hente, da denne her mans snorkede så ufatteligt meget. Dette resulterede i at vi dagen efter var nede i receptionen for at høre om der var mulighed for at vi kunne få et andet værelse, men alt var desværre fyldt. Vi skulle bo i Edinburgh i ialt fire nætter og kunne desværre kun få pengene tilbage for de sidste to, så vi måtte bruge et par timer på at finde et andet sted at bo til de sidste nætter.
Vi var heldigvis så heldige at vi hurtigt fandt noget andet til ca. samme pris, forskellen var bare at det lå om muligt endnu bedre placeret i byen, midt i den gamle bydel ved foden af Edinburgh Castle trukket lidt tilbage fra gaden, så der var stille og så havde vi en hel lejlighed for os selv, det kunne ikke være bedre.



I Edingburg fik vi set det meste af byen, gået rundt og nydt udsigten i Holyroad park og været på en bustur til High Lands, meget smuk både by og land og bestemt et anbefalelsesværdigt sted at tage hen, hvis man har lyst til at opleve smuk natur og en gammel smuk by.





Holyroad park i Edingburgh:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar