søndag den 29. november 2015

Uge 9 og 10

Uge 9 startede lidt uventet med at da jeg kom til min første undervisning mandag havde skolen endeligt fundet en ny underviser til os, han brugte lang tid på at snakke med klassen om hvad der var gang i og hvor langt grupperne var med præsentationerne, så da dette var klaret og ingen tilsyneladende var klar til at fremlægge fik klassen den sidste lektion til at arbejde på dette med hjælp fra underviseren og jeg fik lov til at gå tilbage til værelset og starte på min essay til dette fag, det var nu ganske rart at få lidt "tvunget" tid til at komme igang med opgaven :)
Undervisningen resten af ugen gik meget stille og roligt slag i slag.

Tirsdag aften var vi nogle stykker som i starten af opholdet her ovre havde købt billetter til en Imagine Dragons koncert her i Belfast. Jeg må erkende at jeg faktisk ikke rigtigt havde lyst og helt alvorligt overvejede bare at blive hjemme og glemme at jeg havde givet mange penge for billetten, men jeg valgte at tage med, og hold da op for en oplevelse! SSE arena her i Belfast var fyldt til bristepunktet og Imagine Dragons gav den fuld gas igennem hele koncerten med en masse fede numre (og så selvom jeg ikke kender mange af numrene kunne jeg være med). Så det var helt sikkert en god beslutning at tage med :)


Onsdag eftermiddag stod den som sædvanligt på en gang volley træning og efter aftensmaden var der lidt stille og rolig cirkeltræning, dejligt at få rørt sig :)
Torsdag var der international take over i Scholars hvor alle som havde lyst kunne forberede et eller andet spiseligt fra deres hjemland, det var lidt hyggeligt og sjovt at smage forskellig mad fra forskellige steder. Marie og jeg havde været lidt presset da der ikke rigtigt er noget køkken eller køkkenredskaber i Halls og vi ville heller ikke købe for mange forskellige råvarer da vi ikke ville komme til at kunne bruge resten, og hvad var overhoved specielt dansk?. Derfor endte det med en brunsviger, ingen af os havde prøvet at lave det før selv, så det var lidt hyggeligt og endte overraskende godt, og alle vi snakkede med gav udtryk for at de syntes at det var rigtigt lækkert - SUCCES :D
De forskellige opgaver og essays som der skal skrives i folks forskellige klasser er desværre ved at tage en god del af folks tid, så lørdag stod på opgaveskrivning og søndag havde Marie og jeg aftalt at vi ville tage til Derry/LondonDerry, oppe i det nord østlige af Nord Irland.
Vi havde besluttet at gøre det søndag fordi man her kan køre meget billigere i tog end man kan resten af ugen, 9 pund i hele landet :) Til gengæld kører togene ikke så ofte om søndagen, så der er plusser og minusser ved alt... Desværre kan man ikke altid regne med busserne her i Belfast, som forresten kun kører en gang i timen om søndagen, og da vores bus tilsyneladende besluttede sig for ikke at komme så var vi pludseligt lidt fanget, for vi kunne ikke nå at gå til stationen og tage toget.
Vi besluttede derfor blot at gå til en anden station og prøve at se hvad vi kunne tage af tog og hvor vi kunne komme hen.
Vi endte med at tage syd på, stod af i Portadown, for at skifte tog og komme til Newry, helt nede ved den irske grænse. Vi havde godt 1,5 time i Portadown, som viste sig at være en meget lille og uinteressant by, men de havde da en smuk flod :)
Da toget endeligt kom tog vi videre til Newry. Smart, der var en gratis shuttle bus som skulle køre ca. 10 min efter vi var kommet ind med toget - så var der lige tid til at smutte en tur på toilettet. Men nej, mens vi var der ude kunne vi høre at de sagde noget om en bus, men der var jo 10 min til vores skulle køre så det tog vi ikke så nøje... Og da vi kom ud, så var bussen naturligvis væk... Vi snakkede lidt med en tog-mand som arbejdede på stationen som syntes at det var en blanding af at være lidt sjovt men også lidt synd for os. Bussen var kørt før fordi toget var ankommet før. Han kunne fortælle at det tog ca. 25 min at gå og næste bus ville først komme om 2 timer. Vi endte med at gå ind til byen, det var rigtigt godt vejr, og så måtte vi bare håbe på at byen var stor nok til at vi kunne bruge to timer ekstra her uden at det blev alt for koldt og kedeligt.
Newry viste sig at være en rigtigt hyggelig gammel by, så det var okay. Men også lige i overkanten med tid til sådan en lille by.

Mandag d. 23/11 mødte jeg endnu engang op til undervisning og fik endnu en gang besked om at jeg ikke skulle være der, for nu skulle de andre i klassen fremlægge, så jeg kunne bare gå hjem igen og arbejde på mit essay, yeps. Der er virkeligt mange uger efterhånden der ikke har været nogen undervisning i dette fag, og begynder at føle at mit udbytte er meget begrænset - desværre.
Mandag eftermiddag skulle vi have spillet volley, men hende som skulle lukke os ind var desværre syg. Vi ville rigtigt gerne nå at spille lidt sammen inden vi skulle spille kamp tirsdag aften. Vi fik besked om at vi i stedet kunne træne lidt tirsdag fra kl 16 til 17, men da vi komme over og alle var klar så var der desværre en underviser som brugte hallen, så han kunne desværre ikke smides ud. I stedet måtte vi gå over og spise så snart Chatz åbnede og så kunne vi nå at spille lidt inden vores modstandere skulle komme, og fordelen var at de var 20 min forsinkede, så det ville passe fint med at vi kunne nå lidt træning inden :)
De var desværre omkring en time forsinkede da de endeligt kom og vores hold var alle blevet sløve af at spille så lang tid inden kampen.
De første sæt var ikke pæne, men trods det lykkedes det os at vinde 3. sæt, så det var super lækkert (det var trods alt Dublin som vi tabte 3-0 til sidste gang).

Grundet mine i forvejen dårlige knæ måtte jeg desværre tage beslutningen under kampen at dette var mit sidste volley i Belfast, og i stedet vil jeg prøve om jeg kan få en scanning der hjemme på et tidspunkt og se om nogen kan hjælpe på dem :(

Fredag aften tog vi ind til Black friday i city center, men der var desværre og overraskende nok ikke meget Black friday at komme efter, mange af butikkerne havde lukket da vi kom og dem som havde åbent havde ikke meget tilbud at gøre godt med. Men så blev det i stedet en billig aften.

Lørdag aften spiste vi æbleskiver og drak gløgg, som Maries kæreste havde taget med fra Danmark dagen før. Vi havde inviteret nogle af de andre Erasmus studerende, det var rigtigt hyggeligt og vores gæster syntes at det var hyggeligt og sjovt at smage noget dansk jul :)


Søndag var endnu en af de der dage med eksamens opgaver, men man bliver træt af den slags i længden, så det blev en meget sløv dag... Men lidt er stadig bedre end ingen ting :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar