søndag den 29. november 2015

Uge 7 og 8

Vi kom tilbage til Stranmillis mandag morgen kl ca. 9.30, da flybilletterne hjem fra Edingburgh var meget dyre i weekenden, men samtidig havde jeg undervisning fra kl 11, så vi skulle hjem tidligt :)
I mine timer mandag skulle vi arbejde på en gruppepræsentation som skulle fremlægges mandag i uge 8, som tidligere nævnt havde jeg haft nogle issues med denne gruppe, men ville naturligvis give det en chance mere. Det blev nogle meget lange to timer i noget gruppearbejde hvor jeg lige så godt kunne være udeblevet. Må erkende at det begyndte at gå mig ret meget på at jeg ikke følte mig velkommen i gruppen og at jeg ikke hørte noget fra min underviser.
Tirsdagens undervisning stod på det sædvanlige undervisning og gruppearbejde med det projekt som vi er igang med der. Onsdag eftermiddag havde jeg billetter til at komme på en lille miniferie til Danmark og slappe af. De var blevet købt en måned tidligere og efter en uge i Skotland, som ikke helt havde gået som håbet, så var det højt tiltrængt at komme hjem på en lille ferie, væk fra det hele og bare slappe af. Så så snart undervisningen var slut smuttede jeg ind mod byen for at nå bussen til Dublin for at nå mit fly... En weekend væk og ren afslapning, det kan varmt anbefales når det hele lige bliver en tand for meget.
Mens jeg var hjemme besluttede jeg at jeg måtte prøve at kontakte skolen og finde ud af noget om det gruppearbejde som slet ikke havde fungeret, som skulle fremlægges den efterfølgende mandag og ville blive vurderet i min "eksamen" på dette semester. Efter et par mails frem og tilbage fik jeg endeligt fat i min underviser i faget, som var meget ked af og forstående over min frustration omkring gruppearbejdet i hendes timer. Hun valgte at trække denne fremlæggelse fra i min eksamen, så jeg ikke skulle lave den og den heller ikke ville blive bedømt som en del af min karakter. En sten faldt fra mit hjerte og underviseren beroligede mig med at jeg ikke skulle tænke mere over den fremlæggelse, og sendte mig en opdateret udgave af hvordan min bedømmelse for dette semester skulle se ud i stedet, hvor jeg kunne se at fremlæggelsen var blevet fjernet.
Desværre fortalte hun også samtidig at hun var blevet sygemeldt og ikke ville komme tilbage de næste måneder (hvilket jo så betød at jeg ikke skal have hende mere), det er jeg rigtigt ked af da hun bestemt har været en god underviser og jeg har følt mig rigtigt godt behandlet og været tryg ved at gå til hende hvis der var noget som jeg ikke forstod.
Mandag i uge 8 mødte jeg så op i klassen som normalt og troede at de andre skulle fremlægge, det viste sig at skolen endnu ikke havde været i stand til at finde en erstatning for vores tidligere underviser, så de andre skulle have noget andet undervisning i et fag som de var bagud i, og jeg fik i stedet lov til at gå. Og så skulle der gerne være fundet en ny underviser til den kommende mandag.

Tirsdag aften skulle vi spille volley turnering i Irland, i en by lige syd for grænsen, i mod to andre universiteter (Dundalk og Dublin), dette betød at vi trænede en lille time mandag aften og tirsdag kl 4 gik turen til Dundalk. En lang køretur i mørke og regn. Vi fandt universitetet og blev klar til at spille. Normalt får det hold som kommer længst fra lov til at spille de to første kampe og så køre, men fordi at spillerne fra Dublin havde været nødt til at tage offentlig transport (hvilket er meget besværligt og langsommeligt) fik de lov at spille de to første kampe og vi fik i stedet den første kamp mod Dublin (som vi desværre tabte, men spillede tæt op mod) og den sidste kamp mod Dundalk som vi vandt.

Det var en super dejlig følelse specielt når nu at holdet var meget nyt og mange aldrig havde spillet før og normalt så vinder Stranmillis ikke i volley :D Det blev en meget lang aften og vi var først hjemme omkring midnat, så lige på hovedet i seng, men med en god følelse i maven :)
Resten af uge er der ikke sket det store, undervisning onsdag og resten af ugen stod bare på afslapning og evt. opfølgning på nogle af alle hængepartierne, så som blog, lektier osv :)

Lørdag aften blev julelyset i Belfast tændt og julemarkedet åbnede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar